dilluns, 5 de març del 2012

PER FI LA TIRADA LLARGA!! SENSACIONS ACCEPTABLES...

Fa 2 setmanes, el diumenge abans de la Mitja de Barcelona, tenia pensat fer una tirada llarga de 30Km pensant en la Marató. Una gastroenteritis durant aquell cap de setmana m'ho va impedir.

Aquesta setmana tenia planejat fer la tirada llarga el dissabte. Però em van dir que era la Cursa Científica de Sant Pau, 2 hores donant voltes a l'hospital, i que em podien inscriure. Potser no arribaria als 30Km, però em podia quedar ben a prop, i a més podia fer un bon paper a la classificació, així que em vaig apuntar.
Ja dimecres tornant de córrer (20Km) no em trobava gaire bé i vaig tenir una mica de febre. Dijous no estava massa malament i també vaig anar a córrer 11Km suaus. I divendres a la tarda, 38'5º de febre... La nit la vaig passar fatal i òbviament a oblidar-se de la Cursa de Sant Pau. Però encara podia ser pitjor, i ja em temia que em quedaria unaltre cop sense tirada llarga...

Dissabte durant el dia vaig anar millorant i ahir diumenge em vaig aixecar en un estat acceptable per plantejar-me intentar enfrontar-me als 30Km. I al final la cosa no va sortir malament!! Vaig sortir una mica passades les 11 cap a Plaça Espanya, d'allà Gran Via cap a Zona Franca, i per allà unes quantes voltes, aguantant el tipus a un ritme d'aprox 4'13''-4'14''/Km. Quan ja encarava Gran Via per tornar cap a casa se'm va acabar la pila del Garmin, així que no sé els Km i el ritme exacte final. En aquell moment portava 24'5km, i crec que vaig fer uns 30'5km potser ja més cap a 4'15''/Km.

La part negativa és que vaig arribar bastant justet de forces, i encara m'haurien quedat 12 quilòmetres el dia de la marató... I ahir no sé si hagués aguantat molt més...
Buscant aspectes positius: Vaig fer l'entreno de les 11:15 a les 13:30 (més calor), no havia pràcticament esmorzat, només vaig portar una ampolla petita d'aigua (33cl), no estava en el millor estat de salut, i ho vaig fer sol (més difícil motivar-se per aguantar el ritme)...

Unaltre aspecte negatiu és que avui estic de nou molt refredat, i probablement l'inteligent seria quedar-me a casa i aprofitant que demà tenc massatge al fisio, encadenar de nou 2 dies sense córrer per curar-me definitivament... Almenys he pogut fer la tirada llarga, que hi ha entrenadors que diuen que no és necessària, però que a mi almenys, m'aporta seguretat!

3 setmanes per la Marató!! Això s'acosta!!
Salut i Km!

6 comentaris:

Sebas Guim ha dit...

Mala sort, això de la Cursa Científica...aquells que l'han feta acostumen a voler repetir (no he tingut la sort de provar-ho).
Les tirades llargues se suposa que són tests de cara a la marató, has de buscar les condicions més semblants a les del dia "D". Hauria estat preferible que esmorzessis el mateix dels dies de marató...però mai menys.
Et va faltar aigua...
De totes maneres, el ritme ja és el que ha de ser.Endavant, que ja queda no queda res!!!

vredaman ha dit...

No et preocupis molt. Descansa el que necessitis, l´entrenament ja està fet. Aprofita per començar a poc a poc el tapering, i en tres setmanes estaràs fresc i famolenc en la linea de sortida. Sort.

Raúl Muñoz ha dit...

Tot suma, encara que no fossin les millors condicions. Pensa que millor estar refredat i amb febre a tres setmanes que el dia de la marató...
És normal que et quedessis sense forces després de la setmana que has passat. Vinga, que ja ho tenim!!!

Francesc ha dit...

El ritme el tenies i correr sol desgasta molt també, així que ja ho pots donar per bo de sobres.
A mi les tirades llargues també m'aporten seguretat, suposo que cada cos és un món.
Ara res, anar baixant kilometratge i el dia 25 gas a tope.
Sort!

Joan Castellà ha dit...

Això només era un entreno , el dia de la Marató ja aniràs amb serio i fotaràs un marcón.

vredaman ha dit...

que corris una gran marató i es vegin realitzats els teus somnis;
aupaaaaaaaaaa