diumenge, 18 de setembre del 2011

CURSA DE LA MERCÈ. NO HA POGUT SER...

Com vaig dir l'altre dia, avui em conformava amb baixar de 37 minuts, però igual que a Bombers, no ha pogut ser.
La setmana passada vaig començar a "repetir" curses. Amb això vull dir que fa 1 any vaig córrer tant a Poble Nou com a la Mercè per primera vegada estant en forma, i això em permet comparar sensacions, marques, ritmes, i treure algunes conclusions interessants.

Però anem amb la cursa d'avui. La sortida a Plaça Espanya em permetia anar trotant des de casa, així que sobre les 9 i poc he sortit cap allà i així ja he encalentit i m'he pogut estalviar cues de guardarroba i altres incomoditats. Em col·loco al meu calaix i tret de sortida: Objectiu sommiat 36'40'' (a 3'40'' el Km), Objectiu realista 37' (a 3'42'' el Km).
Tot i els calaixos, com l'any passat els primers 300 metres has d'anar esquivant i returant-te una mica, i fins i tot això pot ser positiu, perquè el 1r Km de la Mercè amb la baixada inicial pot fer que t'embalis massa, i de fet he passat amb 3'32''. Els següents 3 Km i mig transcorren per la Gran Via. Allà he trobat un grupet amb qui he anat mantenint un bon ritme. La cosa semblava que anava bé i el pas per l'equador és de 18'19'', un temps que em permetia tenir esperances d'aconseguir algun dels objectius.
Però és allà quan em comença a costar mantenir el ritme, el grup es desfà i cada un va tirant amb les seves forces. Km 6 en 3'51'' i Km 7 i Km 8 en 3'45'', però la veritat és que vaig tan just de forces que en aquells moments no era capaç ni de fer càlculs. Era conscient que l'objectiu se m'escapava i anava tan just que en començar el 8é Km i per uns segons he tengut la tentació de parar-me, o almenys baixar molt el ritme. Al final he apretat les dents i fent un esforç he fet els 2 darrers Km en 3'49'' per acabar en uns 37'17'' que m'han deixat lluny del que volia.
Al final de la cursa he pogut saludar al Sebas Guim, que també s'ha quedat lluny del seu objectiu. Ell al seu blog parla d'una possible culpable, la humitat. La veritat és que aquest mes d'agost i septembre a Barcelona he suat més del que havia suat en la meva vida, i estic segur que si comparam la temperatura i la humitat que feia enguany respecte a la de l'any passat, veurem que les condicions ambientals de la Mercè de l'any passat eren molt més adequades

Com he dit al principi, com que estic "repetint" curses puc comparar i treure conclusions.
1- L'any passat vaig fer a Poble Nou 38'32'' i a la Mercè 37'34''. 58 segons millor a la Mercè.
Enguany 38'15'' i 37'17'', la diferència... 58 segons
2- L'any passat a la Mercè, Km 9 en 3'40'' i Km 10 (pujant Paral·lel) en 3'34''. Enguany els 2 a 3'49'', 24 segons més. I recordo l'any passat com vaig pensar que la pujada a Paral·lel no era tan llarga ni dura i avui no s'acabava... Com canvien les coses quan arribes amb forces al final! Però també com canvien les coses quan surts amb objectius tan durs a quan surts a córrer sense haver de mirar tant el cronòmetre i deixant-te guiar més per les sensacions...

Bé, ara toca seguir entrenant i a pensar en la Marató, que encara he de decidir-me per alguna, i en alguna mitja prèvia.

Salut i Km!!

2 comentaris:

Joan Castellà ha dit...

Has millorat respecte a l´any passat tot i que el clima era millor a l´any passat . Segueixes millorant , segur que per la Jean Bouin ho la cursa dels Nassos amb temperatures mes fresques aconseguiràs un bon registre .

Raúl Muñoz ha dit...

Totalment d'acord amb el Sebas i amb molts altres corredors. Humitat, calor i segona part força més complicada que la primera. Resultat? És difícil apropar-se a les marques que un volia (crec que poca gent ho ha fet). Queda't amb la sensació de que és un bon temps.