dimarts, 15 de febrer del 2011

MITJA DE GAVÀ 1:22:30. Ja puc anar a Nova York!

Quina millor manera de començar el meu blog que amb la meva millor marca personal a un mitja marató, una marca que en principi me dona la possibilitat de classificar-me de forma directa per anar a córrer la Marató de Nova York 2012.

Diumenge matí, a les 7:20 sona el despertador. El meu desgavell horari ha fet de les seves i he dormit menys de 4 hores, però ja estic acostumat... Esmorzar lleuger i cap al tren, on he quedat amb el meu amic Albert, a qui estic començant a ficar el "gusanillo" per les curses (tot i que de petit va ser un crack del mig fons). Ja a l'andana miro al terra, veig unes sabates d'unaltre corredor i... un xip!! Merda, se m'ha oblidat! Primera vegada que me passa... Deix n'Albert, surt de l'estació, bicing fins a casa, agaf el xip i cap a l'estació de nou. En 15 minuts ho he fet tot i puc agafar el següent tren. Sort que visc a prop de Sants i que anava amb temps de sobra.
Arrib al pavelló on me junt amb n'Albert i n'Alberto (unaltre al que li he ficat el "gusanillo"). Dorsal, guardarroba i els preparatius de sempre, i cap a la sortida. Arribam només 5 minuts abans, i això fa que no ens poguem col·locar molt bé. Per davant, una gentada...

Tret de sortida. La meva intenció era clara, sortir a 3:55 el Km per mirar de baixar d'1:23, així que deix n'Albert i n'Alberto enrera i començ a avançar gent corrent en zig-zag. No veig el Km1 i quan pas pel Km2 marc 7:19. Se m'han anat les cames!! Intent regular i trobar el meu lloc. Pas el Km 5 en 19:15, amb molts segons de marge. Fins al Km10 decideix no forçar massa, tot i que no m'avança ningú i vaig avançant corredors contínuament, sense trobar cap grupet amb qui fer la carrera. Pas amb 39:12 i amb bones cames, i encara tenc alguns segons de marge. Ara toca donar-li canya i anar a per l'objectiu, així que és l'hora de forçar una mica el ritme. Just després del Km10 hi ha el gir a Castelldefels per tornar cap a Gavà, i em creuo amb Albert i Alberto als qui duc més o menys 1 minut, així que ells també li estan donant canya. Segueix avançant gent fins que me junto amb 2 corredors que porten molt bon ritme. Amb ells faig uns 7 Km tots per sota els 3:55. Allà un es queda enrera i l'altre tira cap endavant. Les forces ja van justes i sobretot, els bessons comencen a donar els seus avisos cada cop més habituals. Ja he aprés a conviure amb aquestes molèsties, però entre una cosa i l'altra i veient que tenc molts segons de marge per complir el meu objectiu, decideix regular, no sigui que se'm pugin i se'n vagi tot a la merda. Aquí si que per primera vegada des de fa molts Km me passen alguns corredors (que jo havia avançat abans), però mantenc un bon ritme fins el final, tot i que aquesta mitja guarda pels darrers 2 Km una pujadeta constant. Però això ja està fet i arrib molt content a meta amb 1:22:30.
Per darrera arriben n'Alberto amb 1:23:19 (primera mitja que feia i "marcón") i n'Albert amb 1:25:21 (millorant marca a la seva segona mitja).

Parcials:   Km 5    19:17                    Posicions: 258      
                Km 10  39:12 (19:55)                       223
                Km 15  58:38 (19:27)                       183
                Km 20  1:18:14 (19:36)
                Final     1:22:30                                 138

Amb aquesta marca, en principi, tendria la possibilitat d'inscriure'm per a la Marató de Nova York. Però això ho explicaré en la propera entrada